There was an error in this gadget

Friday, March 21, 2008

hari tu...

2 comments
pada hari jumaat yang lepas, my senior yang dah grade datang uia..abg roy dan my abang bongsu..tapi aku xdapat jumpa abang bongsu sebab malam tu masa aku kuar ngan my teddy, my teddy cakap dia dah kuar.so atas kebenaran my teddy, aku pun tepon la abang bongsu..rupa-rupanya dia berada di rumah abnag najib, salah sorang The Legend dalam AKHI..dapat lah bersembang selama beberapa minit dengan dia..dan aku tak tau yang esoknya besday dia...huhu.setelah aku bukak friendster baru aku tau.huhu.so abang bongsu, hepi belated besday.

setelah itu, aku pun balik..takut2 gak kitorang kena tahan ngan pak guard sebab time tu dah kul 12 lebih..tapi lepas je.pastu dapat la jumpa my sifu kejap bersama ahli2 kongsi gelap yang ada beberapa orang masa tu..so tu je lah. harap jumpa lagi my two seniors next time..daaa..

Monday, March 10, 2008

pilihanraya sana sini..

0 comments
kat sana sini isu pilihanraya takkan habis diperkatakan..maklumlah..pilihanraya kali ni betul-betul memberi keputusan yang tak disangka.hari tu masa lepas baru balik dari kampung, me and my teddy hampir-hampir berdebat pasal benda ni. tapi sebagai pelajar sains politik yang berjaya, aku bersikap terbuka..politik ada dimana-mana..kita lihat pada orang yang membawa isu ini. ada kes yang suami isteri bercerai sebab suami tak bagi isteri kuar mengundi,tapi isteri kuar gak. ada yang mak ayah tak ngaku anak sebab anak sokong parti lain..ada pulak yang kuarkan fatwa boleh mengumpat orang lain dalam berparti demi nak menang kerusi..yang lain pulak, berbalah sesama sendiri, melayu jatuhkan melayu, cina ketwa dengan senang hati.

kenapa melayu taknak bersatu membina sebuah kerajaan yang dinamik. relitinya,70% pembekal ekonomi negara oleh cina dan 30% oleh melayu.tapi yang dapat faedahnya, 70% kepada melayu lagi 30% cina dapat. kalau dah orang cina amik alih pemerintahan negara, tak mustahil hak keistimewaan orang melayu di mansuhkan. takde lagi bantuan tuk orang melayu.kenapa melayu tak bergabung, malah menjatuhkan sesama sendiri. orang sekarang pikir nak senang je sebab tak penah susah..kutuk sana kutuk sini. apa yang kiter dapat dengan mengumpat orang..dosa la jawapnyer. kalu macam ni lah jawapnyer..melayu takkan ke mana..akan masih di takuk lamer..takperlah..mungkin ada hikmah disebaliknya..kita tunggu dan lihat perubahan yang dijanjikan oleh tampuk pemerintahan baru kiter. saya sebagai rakyat akan menyokong maner yang baik dan memerhati aktiviti polotik sepanjang 4 tahun akan datang ni..jumpa lagi pada pilihanraya 2012!kalu kerajaan baru ini berjaya..saya akan menyokong dengan sepenuhnya.. HIDUP MELAYU!!

contineud..

5 comments
ni sambungan citer sebelum ni..

setelah menempuh perjalanan selama beberapa hari, kerana gua itu letaknya sangat jauh dari lingkungan kerajaan, akhirnya putera tzariq pun sampailah ke destinasi dimana tersembunyinya puteri hatinya..gua itu sungguh gelap dan sejuk(nama pun dalam musim sejuk.hehe)..setelah masuk kedalam gua tersebut dengan pedang ditangan, dia pun melangkah berhati-hati sambil mencari puteri hatinya..setelah sampai di tengah-tengah gua, kelihatan la sang naga yang ganas sedang lena menjaga sangkar letaknya puteri szaza yang cantik jelita..namun jelas terlihatlah kesedihan di wajah sang puteri mengenang akan nasib dirinya dalam tawanan.

di satu sudut gua, kelihatan putera farquat sedang enak menikmati hidangan sambil tersenyum puas dapat menculik puteri szaza. didalam hati,putera tzariq berkata.. "ini orang ar..talak guna punya..kasi mau culik sama puteli hati gua..siap lu,sebentat lagi wa datang kasi hancur lu punya badan..(haha..rupa2nya, putera ni dari negeri china. tu yang dia x fasih bahasa melayu.hehe)maka, putera tzariq pun melangkah berhati2 mendekati sangkar sang puteri..akan tetapi tiber-tiber beliau tersepak batu dan membuat naga tersebut terjaga..(haa kan dah terjaga..xpasal-pasal kena lawan)


setelah lena sang naga terganggu, naga tersebut pun mengamuk.."HUAAAAAH!!" (hui takut seh..ganas giler..hehe).maka dengan berani dan yakinnya, putera tzariq pun melawan sang naga dengan gagah berani.puteri szaza menyaksikan perlawanan antara haiwan ganas dan putera yang xberapa hensem tu denagn saksama.teruja dan bahagia betul dia sebab ada putera yang datang menyelamatkan. setelah berlawan hampir 2 jam,(xalam pun sebab naga tu nampak je ganas tapi, lemah.hehe) maka tewas lah dia di tangan sang putera. namun untuk sampai ke sangkar sang puteri, putera tzariq harus melawan putera yang jahat tu. setelah beradu tenaga,akhirnya putera farquat yang jahat tu lari lintang pukang sebab dia malu putera tzariq lagi hebat dari dia(hehe). maka putera tzariq pun lepaskan lah puteri szaza dari sangkar dan membawa pulang ke negeri pemerintahan.selepas sepurnama, berlangsunglah majlis perkahwinan antara putera tzariq dan puteri szaza dengan gilang gemilang..then, they live happily ever after..:-)(huhu bestnya)..


p/s: cerita menjadi sedap dibaca setelah ditokok tambah oleh penulisnya(iaitu aku).so nantikan cerita lain yang akan aku tulis nanti.cerita akan datang ni pulak pasal lebah dan sekuntum bunga ungu yang original ceriter oleh 'someone' kepada aku.

Sunday, March 2, 2008

Bed Time Story

1 comments
kisah ini diceritakan oleh seseorang kepada ku pada pukul 1.00 pagi dinihari...

di dalam sebuah negeri..terdapat seorang puteri yang sangat cantik, ayu dan dan mempunyai senyuman yang sangat manis yang bernama puteri Szalfa(hohoho..canggih x nama tu?..

dia di sayangi oleh semua ahli keluarga dan rakyat jelata. akan tetapi, ada seorang putera jahat yang bernama Farquat(bleh tahan la jahtnya..) yang bercita-cita ingin memiliki puteri ni, akan tetapi raja dan permaisuri tidak berkenan akan dirinya..ini kerana, putera ni walau pun mempunyai rupa paras yang menawan, tetapi dia terkenal dengan sikapnya yang suka menindas orang lain..manakala di sebuah negeri yang bersebelahan dengan negeri puteri tu tinggal..terdapat seorang putera bernama putera Tzariq yang suka hidup bersendiri(yg ni putera ke-2)..ini kerana dia tidaklah sekacak putera Farquat tu tapi..hati dia baik..dia juga disayangi oleh rakyat jelatanya..dan dalam diam, dia menaruh hati pada puteri Szalfa setelah selalu mendengar keayuan dan kebijaksanaan puteri itu..namun..mereka berdua tidak pernah bertemu

akan terjadilah suatu peristiwa di musim sejuk, puteri Szalfa ini telah diculik oleh seekor naga yang sangat garang..(hoho..garang ke?hehe)dan dia membawa puteri itu ke sebuah gua yang tinggi dan disembunyikan disitu.maka,hebohlah keseluruh pelusuk kerajaan tentang berita penculikan sang puteri.gundah gulana lah hati sang raja dan permaisuri dan berdukacitalah seluruh rakyat jelata akan kehilangan puteri kesayangan mereka..(yang ni aku tambah..hehe).keluarlah surat perintah yang menyatakan barang sesiapa yang dapat menyelamatkan sang puteri, akan dikahwinkanlah dirinya denagn puteri tersebut..

tersebarnya berita ini di semua kerajaan negeri..putera Tzariq tanpa membuang masa menyiapkan segala kelengkapan untuk melawan sang naga..ini lah usahanya demi membuktikan cinta sucinya pada sang puteri( huhu..jiwang gak..)berangkatlah dia bersendirian mendaki gunung dimana terletaknya gua disembunyikan puteri Szalfa..

to be continued...

ps: letih nak taip..lain kali aku sambung..cerita ni diceritakan pada tarikh 3/3/08 kul 1.00 pagi.
 
Copyright © DrEaM hUnTeR
Blogger Theme by BloggerThemes | Theme designed by Jakothan Sponsored by Internet Entrepreneur