There was an error in this gadget

Sunday, March 2, 2008

Bed Time Story

kisah ini diceritakan oleh seseorang kepada ku pada pukul 1.00 pagi dinihari...

di dalam sebuah negeri..terdapat seorang puteri yang sangat cantik, ayu dan dan mempunyai senyuman yang sangat manis yang bernama puteri Szalfa(hohoho..canggih x nama tu?..

dia di sayangi oleh semua ahli keluarga dan rakyat jelata. akan tetapi, ada seorang putera jahat yang bernama Farquat(bleh tahan la jahtnya..) yang bercita-cita ingin memiliki puteri ni, akan tetapi raja dan permaisuri tidak berkenan akan dirinya..ini kerana, putera ni walau pun mempunyai rupa paras yang menawan, tetapi dia terkenal dengan sikapnya yang suka menindas orang lain..manakala di sebuah negeri yang bersebelahan dengan negeri puteri tu tinggal..terdapat seorang putera bernama putera Tzariq yang suka hidup bersendiri(yg ni putera ke-2)..ini kerana dia tidaklah sekacak putera Farquat tu tapi..hati dia baik..dia juga disayangi oleh rakyat jelatanya..dan dalam diam, dia menaruh hati pada puteri Szalfa setelah selalu mendengar keayuan dan kebijaksanaan puteri itu..namun..mereka berdua tidak pernah bertemu

akan terjadilah suatu peristiwa di musim sejuk, puteri Szalfa ini telah diculik oleh seekor naga yang sangat garang..(hoho..garang ke?hehe)dan dia membawa puteri itu ke sebuah gua yang tinggi dan disembunyikan disitu.maka,hebohlah keseluruh pelusuk kerajaan tentang berita penculikan sang puteri.gundah gulana lah hati sang raja dan permaisuri dan berdukacitalah seluruh rakyat jelata akan kehilangan puteri kesayangan mereka..(yang ni aku tambah..hehe).keluarlah surat perintah yang menyatakan barang sesiapa yang dapat menyelamatkan sang puteri, akan dikahwinkanlah dirinya denagn puteri tersebut..

tersebarnya berita ini di semua kerajaan negeri..putera Tzariq tanpa membuang masa menyiapkan segala kelengkapan untuk melawan sang naga..ini lah usahanya demi membuktikan cinta sucinya pada sang puteri( huhu..jiwang gak..)berangkatlah dia bersendirian mendaki gunung dimana terletaknya gua disembunyikan puteri Szalfa..

to be continued...

ps: letih nak taip..lain kali aku sambung..cerita ni diceritakan pada tarikh 3/3/08 kul 1.00 pagi.

1 comments:

Izzi said...

menarik jalan crite tu ek..;)..name watak2 pu canggih..hehe..cepat le smbng..tak sabar nak tau kesudahan..hehe

 
Copyright © DrEaM hUnTeR
Blogger Theme by BloggerThemes | Theme designed by Jakothan Sponsored by Internet Entrepreneur