There was an error in this gadget

Monday, March 10, 2008

contineud..

ni sambungan citer sebelum ni..

setelah menempuh perjalanan selama beberapa hari, kerana gua itu letaknya sangat jauh dari lingkungan kerajaan, akhirnya putera tzariq pun sampailah ke destinasi dimana tersembunyinya puteri hatinya..gua itu sungguh gelap dan sejuk(nama pun dalam musim sejuk.hehe)..setelah masuk kedalam gua tersebut dengan pedang ditangan, dia pun melangkah berhati-hati sambil mencari puteri hatinya..setelah sampai di tengah-tengah gua, kelihatan la sang naga yang ganas sedang lena menjaga sangkar letaknya puteri szaza yang cantik jelita..namun jelas terlihatlah kesedihan di wajah sang puteri mengenang akan nasib dirinya dalam tawanan.

di satu sudut gua, kelihatan putera farquat sedang enak menikmati hidangan sambil tersenyum puas dapat menculik puteri szaza. didalam hati,putera tzariq berkata.. "ini orang ar..talak guna punya..kasi mau culik sama puteli hati gua..siap lu,sebentat lagi wa datang kasi hancur lu punya badan..(haha..rupa2nya, putera ni dari negeri china. tu yang dia x fasih bahasa melayu.hehe)maka, putera tzariq pun melangkah berhati2 mendekati sangkar sang puteri..akan tetapi tiber-tiber beliau tersepak batu dan membuat naga tersebut terjaga..(haa kan dah terjaga..xpasal-pasal kena lawan)


setelah lena sang naga terganggu, naga tersebut pun mengamuk.."HUAAAAAH!!" (hui takut seh..ganas giler..hehe).maka dengan berani dan yakinnya, putera tzariq pun melawan sang naga dengan gagah berani.puteri szaza menyaksikan perlawanan antara haiwan ganas dan putera yang xberapa hensem tu denagn saksama.teruja dan bahagia betul dia sebab ada putera yang datang menyelamatkan. setelah berlawan hampir 2 jam,(xalam pun sebab naga tu nampak je ganas tapi, lemah.hehe) maka tewas lah dia di tangan sang putera. namun untuk sampai ke sangkar sang puteri, putera tzariq harus melawan putera yang jahat tu. setelah beradu tenaga,akhirnya putera farquat yang jahat tu lari lintang pukang sebab dia malu putera tzariq lagi hebat dari dia(hehe). maka putera tzariq pun lepaskan lah puteri szaza dari sangkar dan membawa pulang ke negeri pemerintahan.selepas sepurnama, berlangsunglah majlis perkahwinan antara putera tzariq dan puteri szaza dengan gilang gemilang..then, they live happily ever after..:-)(huhu bestnya)..


p/s: cerita menjadi sedap dibaca setelah ditokok tambah oleh penulisnya(iaitu aku).so nantikan cerita lain yang akan aku tulis nanti.cerita akan datang ni pulak pasal lebah dan sekuntum bunga ungu yang original ceriter oleh 'someone' kepada aku.

5 comments:

<< Jai >> said...

LoL! tokok tambah! huhu. best2.

iftin nasuha said...

biasalah..blajar dari yang pakar..

pzin said...

abg musykil lah, yg mana satu watak abg dlm citer nih? tiber..

<< Jai >> said...

ur not included in the sori. tiber..

<< Jai >> said...

story*

 
Copyright © DrEaM hUnTeR
Blogger Theme by BloggerThemes | Theme designed by Jakothan Sponsored by Internet Entrepreneur