There was an error in this gadget

Monday, March 10, 2008

pilihanraya sana sini..

kat sana sini isu pilihanraya takkan habis diperkatakan..maklumlah..pilihanraya kali ni betul-betul memberi keputusan yang tak disangka.hari tu masa lepas baru balik dari kampung, me and my teddy hampir-hampir berdebat pasal benda ni. tapi sebagai pelajar sains politik yang berjaya, aku bersikap terbuka..politik ada dimana-mana..kita lihat pada orang yang membawa isu ini. ada kes yang suami isteri bercerai sebab suami tak bagi isteri kuar mengundi,tapi isteri kuar gak. ada yang mak ayah tak ngaku anak sebab anak sokong parti lain..ada pulak yang kuarkan fatwa boleh mengumpat orang lain dalam berparti demi nak menang kerusi..yang lain pulak, berbalah sesama sendiri, melayu jatuhkan melayu, cina ketwa dengan senang hati.

kenapa melayu taknak bersatu membina sebuah kerajaan yang dinamik. relitinya,70% pembekal ekonomi negara oleh cina dan 30% oleh melayu.tapi yang dapat faedahnya, 70% kepada melayu lagi 30% cina dapat. kalau dah orang cina amik alih pemerintahan negara, tak mustahil hak keistimewaan orang melayu di mansuhkan. takde lagi bantuan tuk orang melayu.kenapa melayu tak bergabung, malah menjatuhkan sesama sendiri. orang sekarang pikir nak senang je sebab tak penah susah..kutuk sana kutuk sini. apa yang kiter dapat dengan mengumpat orang..dosa la jawapnyer. kalu macam ni lah jawapnyer..melayu takkan ke mana..akan masih di takuk lamer..takperlah..mungkin ada hikmah disebaliknya..kita tunggu dan lihat perubahan yang dijanjikan oleh tampuk pemerintahan baru kiter. saya sebagai rakyat akan menyokong maner yang baik dan memerhati aktiviti polotik sepanjang 4 tahun akan datang ni..jumpa lagi pada pilihanraya 2012!kalu kerajaan baru ini berjaya..saya akan menyokong dengan sepenuhnya.. HIDUP MELAYU!!

0 comments:

 
Copyright © DrEaM hUnTeR
Blogger Theme by BloggerThemes | Theme designed by Jakothan Sponsored by Internet Entrepreneur