Thursday, June 4, 2009

I'm siGhiNg

saya tau tak elok mengeluh..tapi perasaan ni penat..penat akan penantian.. (sighing again..)

saya dah lupa akan perasaan saya masa mula-mula menjejak kan kaki di bumi bertuah UIA setelah berpenat lelah menamatkan zaman matrik.em..dua tahun menempuh alam matrik yang penuh suka duka, kenangan manis bersama rakan-rakan. ketika itu masa penuh dengan hanging out dengan kawan-kawan.

masuk gombak..kawan-kawan lah penguat semangat dalam menempuh alam dewasa, berlumba-lumba dalam pelajaran. study sama-sama, menyulam impian masa depan dengan penuh gembira dan warna-warni. ketika tu, gelak tawa banyak mewarnai kehidupan kami. sedih bersama-sama, wat kerja gila sama-sama..oh i really miss that time.

namun, jangan disangka panas sampai ke petang..dalam ketidaksedaran kami akan masa yang berlalu,hujan pula menjengah hari. dugaan Allah datang mencabar keikhlasan kami dalam erti kata persahabatn. kami sendiri masih lagi dalam kekejutan tatkala waktu itu datang. "Ya Allah, sungguh berat dugaan mu". persahabatn kami teruji. sungguh..saat itu saya rasa seakan dunia gelap seketika. kami jadi agak terumbang-ambing dengan perubahan yang berlaku. untuk mengubah apa yang terbiasa sungguh sukar..

"kenapa kenangan ni menjelma lagi..?" (aku bertanya pada diri..)

saya ingin memetik dialog yang diucapkan dalam muvie the terminal mengenai "people like to see things in the way he likes to see". yes it is true. manusia sangat takut untuk menanggung risiko dan hanya ingin hidup within their safety zone. same goes to me..sebelum dugaan itu hadir, saya sangat takut memikirkan kemungkinan ianya berlaku. kerana satu kehilangan itu begitu menyakitkan.oh..sungguh sukar menghadapinya..

untuk recover daripada kejadian tersebut, sungguh mengambil masa yang lama. times can heals pain..i like that phrase..that's my treatment foe all my pain in life. kemudian peraturan Allah itu Maha Agung dan tidak terduga akan akal cetek manusia..hidup saya berubah dengan insan yang paling memahami diri saya. sungguh dia insan teristimewa dalam hidup dan saya berjanji pada diri hanya dia yang akan menjadi teman hidup saya.

perjalanan hidup saya mula berubah and my central attention is only for him. doing everything only for him, share everything with him, in short he is my priority and i am too depend to him. my life change to be better, that is the good thing and i like it.

but when it come to this moment..-he is not around, far away in Perak, taking short semester job, and i am alone here, with my all busy friends with their own business,and when my heart is full with miss to him..i couldn't do anything.oh..berat nya tanggungan perasaan ni.the dependent behaviour of me make me a weak person and i be too depends on him. i hate it because when i need him, he is not around.

saya tau tak boleh nak demand sangat, tak boleh ikut sangat perasaan ni, sebab saya tau dia bersungguh cari rezeki.saya tahu kondisi dia bagaimana..tapi desakan hati melebuhi desakan akal..em syaitan sungguh kuat menguasai pertikaian antara akal dan hati. saya tau saya harus tabah bak kata one of my friend, "roha kena kuat dan tabah masa dia takde ni sebab mesti dia pun nak roha jadi tabah kan..i know you can"..thanks jai.that is very kind of you. em..i'm trying so hard right now..dah tak tahu berapa sungai airmata ni tumpah..T______________T

em..mungkin saya dah lama tak menggunakan terapi saya dalam menghadapi kesedihan.tulis diari. yes, tulah terapi yang berkesan..bercerita pada helaian kertas kosong yang tiada reaksi, sungguh tenang. tapi tangan seolah telah lupa menarikan jari jemari keatas helaian putih bergaris tu. em..(mengeluh lagi..)oh diary, i'm sory..i didn't mean to forget you..you are the one who always there for me when nobody is not around.sekarang terapi saya adalah makan..tu yang susah nak diet..

wahai hati..kau tabah lah menghadapi dugaan ini..wahai hati yang rapuh bak daun kering yang dah dibakar..bawalah kesedihan hati ni berlalu bersama angin..moga insan yang memahami dapat mendengar dan menjawab keresahahn jiwamu..(em dah bermadah pujangga plak ni..)

sighing again..

1 comments:

Izzi said...

syg..nak tau satu rahsia?..ape yg menjadi pendorong abg utk keje kuat kat sini?..Sayang..syg le yg buat abg keje kuat..cari duit utk our future..bile abg tak dpt nk kontek syg...syg kna ingat satu je..abg bizi untk masa depan kita..tak perlu ingat yg buruk2 je

 
Copyright © DrEaM hUnTeR
Blogger Theme by BloggerThemes | Theme designed by Jakothan Sponsored by Internet Entrepreneur