Friday, May 8, 2009

:: mingu bershoping ::

Short Sem dah mula!!!!

boring nye Short sem ni my teddy takde. aku merinduinya dengan sangat banyak.huhu


minggu first ni aku banyak kuar g mall teman kawan-kawan beli barang. hari isnin aku ngan nad kuar g Carrefour Wangsa Maju. tapi ada kisah kelakar sebelum kitorang gerak kuar dari UIA. hehe. asalnya nak kuar ngan Angah sekali tapi haritu dia puasa kan, so dia balik bilik terus malas nak kuar.hehe.

so pagi tu kelas first, tapi aku memontengkan diri sebab aku tak print lagi jadual n aku tak ingat kelas aku kat mana. aku kuar dari bilik 15 minit sebelum pukul sepuluh sebab janji nak jum Hidayah (bakal adik ipar. ahaks!) sebab dia nak bagi handphone ku yang tertinggal dalam kete my teddy haritu. so pukul 11 lebih dia datang dan handphone ku selamat aku terima. hehe


kitorang cadang gerak g sana lepas zohor. tiba-tiba masa kuar dari masjid tu aku merasakan something wrong dengan kasut heel kesayangan aku ni. em..tapak dia cam nak tercabut je. sekali aku belek punya belek.. sah! memang dah tercabut.mula-mula sikit, last-last dah hampir semua tercabut. dah jadi cam lidah buaya aku tengok.HAHAHA.

nad bantai gelak tengok kasut aku nak tercabut. maka dengan baik hati dia pun tolong belikan gam gajah untuk mencantumkan kembali kasut aku tu. ok itu cerita kasut belah kiri.

naik bas, ok kasut dalam keadaan selesa. tunggu LRT, alamak..kasut belah kanan plak rasa lain macam. aku tengok, la.... dah nak patah dua. hadui..dhoif betul la..


Nad: ko kena bli kasut baru jugak lah ni.hehe


aku: nanti lah kat sana aku bli kasut 10 hinggit.kuang3

ini adalah kasut yang nak terbelah dua.huhu

ini adalah kasut baru yang berharga RM 10.kahkah



sebelum sampai C4, aku singgah ofice abang ngah yang terletak kat selah NZ Curry House.datang-datang, abang ngah takde. huhu. maka aku ngan Nad pun berjalam kaki menuju ke C4 yang terletak 10 minit jalan kaki dari office tersebut. sampai-sampai kitorang menuju ke Nagiya sebab niat gi situ Nad nak bli kain untuk buat baju. dia nak belajar wat baju kurung.hehe


then, kat situ aku tak beli pape pun sebab takde pitih (bak kata orang Kelantan.ahaks!). Nad plak, dia siap beli kain untuk wat langsir tuk bilik dia (yg ni dia hantar kedai), beli kasut wedgws kat Bata (aku pun teringin nak kasut wedges gak.huhu), dan beberapa barang lain (aku tak ingat apa). lepas tu nad belanja aku makan kat The Chicken Rice Shop.huhu lama tak makan kat situ.


lepas dah puas mengisi perut, kitorang gerak balik..tapi sebelum tu singgah kat office abg ngah dulu. pegi office nak amek keje part time. buat kat UIA je. nak ulang alik takde kenderaan. so balik tu kitorang tumpang my abg long naik kete. haritu abg long balik awal sebab dia selsema.huhu. poor my old brother..



tu cite hari isnin ye. hari rabu aku kuar lagi, tapi kali ni berempat, put, nad ngan fir skali. Kali ni kuar pegi JJ sebab put nak beli hadiah hari ibu. yang ni punya kisah lagi kelakar. atas term 'misunderstand', perjalanan agak lari plan.huhu.aku ngan nad pikir gerak lambat pun takpe sebab kitorang dah biasa kuar malam. sebab takde kenderaan, kitorang memenag la pikir naik public transport je. yang nak di jadikan citer, put ngan fir plak pikir lain. yang tak boleh blah, man ntah deporang terpikir si nad bawak kete. dengan confident plak tu..hehe





petang tu memang cadang kuar lepas put ngan fir habis keje. fir talipon nak gerak kul berapa, then aku pun cakap dalam 6 suku camtu sebab deporang mesti penat lagi, pastu tepon nad pun dia baru sampai bilek dan aku pun sebenarnya baru bangun tido.kahkah

dalam 6 lebih, kitorang dah ready nak kuar, so aku suh fir ngan put datang bilek. yang aku pelik, apasal la deporang ni bawak tong minyak sampai 3. nak isi munyak macam man? rupa-rupanya, deporang confident yang petang tu akan kuar naik kete nad, so ingat nak singgah stesen minyak isi tong.kahkahkah. apa punya lawak lah...last2 kitorang naik teksi. sepanjang jalan kitorang anggap teksi tu kete nad.hehe


so jalan-jalan kat JJ tu, Fir siap beli kicap,tilam kecik tuk adam, put beli hadiah hari ibu, nad bantai makan dengan sangat bayak (tak tau nape dia kuat makan hari tu.hehe..sori nad) dan aku? aku servey bag. teringin sangat nak beg ni tapi takde budget lagi.huhu. balik dari situ pun kitorang naik 'kete nad lagi'.hehe. topik tu jadi topik popular kitorang malam tu.hehe.

tu lah aktiviti minggu pertaman short sem. hujung minggu plak merupakan hujung minggu paling boring sebab aku tak kuar bilek pun. duk memerap je..macam aktiviti aku kat rumah.huhu. tak sabar nak balik ampang minggu ni. daa







0 comments:

 
Copyright © DrEaM hUnTeR
Blogger Theme by BloggerThemes | Theme designed by Jakothan Sponsored by Internet Entrepreneur